Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

fredag 27 juli 2012

en strutbäbis

hallojsan!

sommaren rullar på, men inte med direkt finväder. har varit mycket mulet och lite snålblåsigt...MEN igår hade vi finväder- jag låg på altanen och stekte hela dagen....skönt.
snygging på promenad i norrlandet

vi kan inte göra så mycket för tillfället eftersom vi fått en strutbäbis i huset. tjabo är nyopererad/kastrerad med stoor strut på huvudet STACKARN och det är viktigt med lugn och ro så då passar schill på altanen bra.
mys i soffan

 sen blir det troligtvis lugnare då tikarna runt omkring löper och tjabo kan vara som vanligt utan att svälta sig själv och tråna efter brudarna*ler.
stolt upphittare av bitvänlig;)) sko

jag upptäckte att bloggen det vita pepparkakshuset firar ett år i dagarna, så håll utkik kanske dyker det upp en utlottning;))  

önskar dig en skön dag!!
kramelikram ELLINOR

2 kommentarer:

  1. Ja igår var det toppen väder ..idag vet jag inte riktigt vad det tänker bli ..solen skiner ..sen blir det mulet om vartannat. Blir nog en utflykt till "Tomtens cafe" ikväll

    Ha en trevlig helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Jag har ju en hund med strut jag med för tillfället men i helgen ska jag ta hennes stygn och då slipper hon den.
    Skönt med kastrerad hane när tikarna löper, vi hade massor av stök med Chippe när tikarna löpte. Både egna och andras men sedan han kastrerades märker vi inget!
    Hoppas ni har lika varmt och härligt väder som vi!
    Kram kram

    SvaraRadera