Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

lördag 8 december 2012

fullt ös medvetslös vs. drömmare

halloj!
 
jaha lördagkväll och swiiiisch så försvinner alla ungdommar-mamman är ensam igen. vad ska jag göra då? ärligt talat orkar jag inget... men måste väll ta mig för något.
decoperade glas och ljus:))
 
min ork tar slut så lätt- som idag vaknade 6.30 upp och sjutsa matilda till fotbollscup, eller bara till uppsamlingsstället men ändå;) sen hem skotta snö IGEN:@ ut med hunden packa och sticka iväg till gymmet med amanda. efter gymmet åkte vi och köpte julgran och lite annat smått och gått-då ringde matilda och ville bli hämtad 3 mil bort hon hade ont i knäna, sen hem fixa mat, kolla julkalendern sen kl. 16.00 ca somnade jag i soffan ZZZZ...ska det va så här??? är det någon som känner igen sig i detta galna liv? jag skulle vilja gå och dra mig på morgonen titta på en go film, läsa lite, pilla mig i naveln lite:)) när jag är ledig. Hur tycker du? gillar du att ha fullt ös medvetslös eller är du som jag en drömmare som vill ta dagen som den kommer?
adventsljustaken här i huset i år, ser du de söta änglarna på
 ljusen *blink
 
men nu alla fall har jag piggnat till efter min "nap" jag köpte några vackra vita hyacinter som jag ska pilla ner i de snygga decoperade glasen, så lite pyssel har jag i min ensamhet. sen var det ngn go film på tv och kanske ska jag ta lite glögg
idag ska jag lyxa med tidigt sänggående skönt  zzzzz det är en riktig sovarperiod nu dessa mörka tider hihi
 
imorgon tänder vi andra ljuset så jag önskar er en trevlig andra advent
 
kramar ELLINOR

4 kommentarer:

  1. jättesöt adventstake..ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Här är det fullt ös medvetslös men gillar det:)
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  3. Hm tja jag är nog en sådan som har ganska mycket fart och görande hela tiden. Men jag kan hasa runt i raggsockar och pyjamas, en mugg te, en bra bok så kan jag ägna timmar till att läsa. Så lagom är nog bäst och lagom är ju olika för alla.. Jag känner mig väldigt sällan stressad eller tok trött som tur är!
    Men gott att få ensam mysa lite, och sova tidigt är ju aldrig fel!
    Trevlig helg till dig vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hejsan vännen!

    Hoppas att du haft en fin söndag och att du fick lite mer lugn och ro idag..

    De fina julgranskulorna har kommit fram - slarvigt av mig att inte meddela det.. Förlåt!

    De är verkligen såå fina! Se mitt inlägg idag ♥

    Kramen Jenny

    SvaraRadera