Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

måndag 20 februari 2012

pyssel pysslat

hej fina måndag

ikväll tänkte jag visa lite av mitt pyssel.

hoppsan den ramla på sneddan

jag älskar att pyssla men har tyvärr inte så mycket tid till det. tiden går till annat:(  så kan det få vara periodvis. så jag längtar till nästa gång jag har tid över:))

är detta magnolia?
jag har ju mitt lilla rum i källarn så nu för tiden kan jag ha pågående projekt under lång tid:)

varför ramlar de åt sidan?? hur kul blev det här egentligen:/

som ni vet så målar jag ett skåp, men inga bilder därifrån idag. det strular med färgen det täcker inte, måste man grundmåla då? jag har målat typ fem gånger från mörkblå till vit. ska det vara så? täcker färgen till slut? vet du något om detta så får du gärna dela med dig av din kunskap:))

ny förvaring för lite sminkborstar, kanske ska jag göra en till??
nu hägrar lite kvällsmål-ägg och bacon till en knäckemacka och en kopp te mums!

ha en trevlig kväll alla

Kram ELLINOR

hoppas du inte fick nackspärr nu hihi

3 kommentarer:

  1. vilken fin burk du knåpat ihop! visst önskar man sig mera tid ibland.. jämt!
    angående målningen så börjar vi alltid med att tvätta med målartvätt, sedan grundmåla med vit matt grundfärg, sen vanlig färg å då brukar man behöva måla två tre gånger...
    Lycka till!
    Vi önskar en fin kväll! Kram emelie och elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. detvitapepparkakshuset21 februari 2012 kl. 21:38

      tack för tipsen emelie och elin, det ska jag prova. Så jag blir klar ngn gång;))

      ha det gött!

      Radera
  2. Så fint du pysslat. Magnolia är en fin blomma. Här blir sportlovet till ett pyssel och städlov:)
    Tyvärr inga inlägg på min blogg den har gått i strejk.
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera