Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

söndag 21 oktober 2012

decoupagedekorering

halloj!

jaha då var det söndag, igår hyrde matilda och jag snowwhite and the huntsman-jättebra kan jag rekomendera. både matilda och jag gillar fantasy och sifi-filmer. vad gillar du för film vad ser du helst på??


idag har jag pillat lite med min låda som ska decoupagedekoreras. jag köpte några husmodern från 40talet för länge sen på loppis nu kom de till användning;)). på utsidan av lådan funderar jag på att ha bilderna på bordet och kanske en liten vit fjäderboa, vi får se ibland har jag en tanke från början och så slutar det på ett annat sätt- det måste liksom växa framhihi.



annars har jag ganska tråkigt på helgerna det är så jag längtar till jobbet, tjejerna har ju sitt liv och åke och jag har ju vårt i vanliga fall, jag menar han är ju min vän som jag kan prata om allt med. men problemet är att han inte är hemma!!!!!  jag har inte haft något behov av vänner förut men nu får jag nog ta upp några gamla kontakter som har fallit bort under årens gång. nu är det ju så bra för en efter en dyker de upp på facebook- himla bra med facebook:)



jag måste försöka hitta på något att göra. vad gör du när du är själv??

ha nu en riktigt bra vecka alla ni;))))

kramelikram ELLINOR

5 kommentarer:

  1. Godmorgon och en riktigt bra start på veckan önskar jag dig!
    Hållermed om att filmen var jätte bra,vi tittade på den för ett tag sedan och alla i familjen gillade den. Ja inte Erik då som inte fick titta..
    När jag är själv på helgen eller en kväll brukar jag hyra en film, tända ljus och sitta o läsa. Eller ta en fika med en vän. Jag förstår att det inte är kul att vara själv på helgerna, men för mig som är det så sällan kan det vara riktigt skönt ibland. Ja vänner är trevligt så försök ta upp kontakten med någon eller några du tyckt riktigt bra om förut, kan bli jätte roligt återseende ju!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej jag är inte själv så ofta så det är skönt ibland när man är det ...och ibland lånar jag ett barnbarn så brukar vi mysa
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. halloj
    vad snygg brickan kommer att bli...deucopage är kul minsann.
    Klart vi ska ha varsinn DVD med julkalendern ;)
    Filmen Snowwhitwe gillade jag verkligen, helt i min smak
    ha en fin dag
    kram lolla

    SvaraRadera
  4. Hej! tittar in och ser vad du har för dig! ensamhet kan var jobbig periodvis,min Janne kör lastbil och är i bland borta hela veckor ,och vihar en 16 åring som inte längre har behov av mitt sällskap,som det varit förut genom åren! jag har börjat på Linedance själv! sen träffas vi tjejer allt mer nu,i o med att barnen börjar bli stora,sen åker jag gärna på loppisar själv.. Hoppas du hittar något som du tycker passa dig ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  5. kathas kortmakeri28 oktober 2012 kl. 07:27

    Hejsan! Så fint du gör vilka härliga bilder. De få stunder jag har ensam är jag rädd om och då skapar jag är ju mitt liv:)
    Ha de gott vännen!
    Kram Katha

    SvaraRadera