Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

fredag 13 september 2013

Tillfällig konst

Har varit på kurs i Ockelbo kursen är 1 år på halvfart. Jag kommer att jobba 50% och studera 50%.
Det här tillfället jobbade vi med tillfällig konst.


Ett väsen växer fram i slickers och tidningspappersremsor
Fågel i lera/halm och hönsnät i en mobil upphängning;))
En äppelport tar form
Hur dekorerar du ett bord i trädgården?

Så kul vi gick lös på halm, sisalsnöre, lera, sälj, lönn, blomställningar, nät, vass, bär,kaveldun, äpplen kottar ja allt som fanns att tillgå. Mycket kreativt skapande och jag kände att här är jag hemma, härlig känsla ;)) ;))
Mycket att läsa blir det såklart men jag behöver fylla på lagren ni vet man har jobbat på i 10 år och får en känsla av att jag kan detta nu, så det här är perfekt. När året har gått är jag Ateljerista-jihoo:)))
Känns bra verkligen*ler

Nu ska jag stoppa näsan i böckerna 
ha det gott, kram Ellinor 

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Jag är världens sämsta på att kommentera just nu, jag har för mycket att göra;). Men vilka roligheter du är ute på! Spännande och utvecklande. Låter jätte kul!
    Kram

    SvaraRadera