Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

söndag 3 februari 2013

söndagskåserier

har varit ute på promenad idet härliga vädret..helt underbart solen värmde fantastiskt skönt:)))
nu vill jag bara ha vår
kaffepannan åkte på när vi kom hem
och i frysen låg en vit chokladmoussetårta och väntade mums! en liten rest från nyårsafton. visst är det bra med rester, me like
hemma hos oss brukar vi inte fika med kaffebröd det äts lite för mycket då...ni vet muffinsmagen väller över hehe. men nu idag var det perfekt att ta fram en bit tårta
hur har du har du mycket fikabröd framme jämt? eller är du lite återhållsam som jag?

när vi kikade in i vardagsrummet så ligger hunden i sin förvaringskorg hihi

vad gör du matte?  tycks han tänka, sluta!!
 
när jag dammsög förut städade jag upp allt hans junk som brukar ligga överallt...ungefär som att ha småbarn fniss
hans pinnar, bollar, sönderbitna gosedjur mm. bor i den vita "korgen"
efter städningen blev korgen kvar i fotöljen och där är vi alltså nu
om man tittar noga ser man att han ligger med tassarna på bästa bollen hihi

ibland tror jag att jag har världens mest knasiga/tokiga/galna hund, han är bara underbart skön*ler

i natt åker mannen till jobbet i ryssland igen, det betyder att jag har sex tuffa veckor framför mig
vilken utmaning;) vore väll plätt lätt(eller ialla fall ganska) om det bara var jag här
men som ni vet delar jag hem med två ungdommar med svallande hormoner:)) vad som helst kan hända:) spännande!!!eller inte?

ha en skön söndagskväll
kram ELLINOR

8 kommentarer:

  1. Hej! härligt inlägg..men oj vilken lång tripp maken ger sig ut på! jag har ju oxå haft det lite så där,fast max 1 vecka i taget..numera kommer mr i huset hem var annandag! just bakat bullar,vi fikar en del här,men även med en fralla..kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja visst har vädret varit helt underbart! Nej här är vi dåliga på fika bröd, så dåliga att gästerna oftast har med sig.... Tur man känner varandra!
    Sex veckor! Puh....! Var stark;). He he jag bara skojar, du klarar det galant!
    Nu en mugg te utan något till:).
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja vädret har varit skönt idag ..har jobbat men det är mycket roligare och man blir gladare när solen skiner i jobbet också
    vi äter inte något kaffebröd mer än nån enstaka gång om man är på kalas eller nåt...annars tar vi en macka ..knäcke eller vanlig
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Helgen har varit helt perfekt! Massor av sol och nyvunnen energi.

    Kaffebröd försöker vi undvika "till vardags" - det är mest när någon fyller år eller om man får främmande som det dukas fram¨.

    Ha en fin kväll - och en bra start på kommande vecka.
    kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Det känns att solen kommer närmre, den värmer så skönt! Jag har slopat allt onödigt socker och kolhydrater sedan jul men måste erkänna att kakan ser dundergod ut!

    kraam

    SvaraRadera
  6. Här finns det sällan fikabröd men smågodis i massor... Ja du tonårshormoner är inte lätt.
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  7. Här finns det aldrig fikabröd. Vänner brukar ta svängen via affären om de vill ha ngt till kaffet ;)
    Jag hade ingen aning om att det varit problem att komma in på bloggen. Hoppas att det löst sig nu och fungerar.
    Tonårshormoner ja... de kan lätt bli för många emellanåt ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så härligt med fika när man kommer in :)

    SvaraRadera