Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

måndag 21 januari 2013

det går sin gilla gång

                                                         
 
jaha nu har en helg till gått...phu det går snabbt nu;)) i helgen har jag inte gjort många knop, utan mest hasat runt i mina ullstrumpor här hemma. Jag gillar att bara vara och småpula med sånt man tänker många gånger men har svårt att hinna med. jag är fullständigt övertygad om att denna tid är superviktig om inte annat så i reflektionsmening:))
                                                           
min matilda har fyllt 16 år så vi har firat henne i helgen sådär lite lagom med kafferep för släkten, men annars har det varit  lugnt.
 kanske beror lugnet på att min man har fått ryggskott och blivit rekommenderad bara hundpromenader och inget annat. häpp... han fick snällt lyssna på doktorn så en och annan stund framför tv.n har det blivit oxå hehe.
vi är igång och ska renovera badrummet och mannen har burit för mycket tungt byggmaterial-betong och annat jox-därför blev det ryggskott.

har du kännt av det? att man inte kan göra lika mycket längre utan att skada sig? visst är det mentalt jobbigt att inse att det finns en gräns för vad man pallar nu jämfört med 20 år sedan? så det är nog det sista grovjobbet för vår del;))) så slut på skador nu!! själv spelade jag wii med matilda i julhelgen;))))och knakade till ryggen så det blev tre besök hos naprapaten det!! ajajaj;

visar lite badrumsinspirationsbilder,
mycket fina saker till badrum finns det jag gillar den lite gamla stilen. den ska jag försöka få till med rätt detaljer:)) även fast badrummet blir rätt modernt som grundkoncept. 

usch vilket segt inlägg detta blev vad gör du nu...har du ngt kul på gång eller har det hänt ngt särskilt?
        
ha det gott alla!
kram ELLINOR

8 kommentarer:

  1. Fina inspirations bilder du visar. Nog märker man att man att man blivit äldre, kroppen säger ifrån och det är bara att lyssna.
    Hoppas mannen snart piggnar till och att ni får en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja den som hade ett sånt fint badrum..jättefina bilder
    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Trist med ryggskott!! Fina badrumsinspirationsbilder...nu hamnade väl allt på hyllan en liten stund hos er...han får krya på sig:)Kul att ha något att se fram emot!! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh, så fina badrumsbilder...Den översta gillar jag allra bäst! Det är inte utan att man känner för att renovera badrummet...

    Men oj, så ni har ställt till er! Ryggskott och wii-spelande, så det kan bli!
    Vila i helgen, smörj med liniment, hämtmat och några hyrfilmer kanske skulle vara något!?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder!!!!
    Den kökskranen ska vi köpa för nu äntligen ska vi göra färdigt köket!!!
    Ha en fin dag!!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej! Du undrade om linedancen.. Vi lär oss ca 15 st per termin i bland tom mer, en del är enkla andra svåra! Men lite repeterar vi varje gång. Jag har dansat sammanlagt 5 år.. Ha en fin helg kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Hur går det för er med badrums renovering och ryggskott? Hoppas ni är pigga och haft en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera