Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

söndag 6 januari 2013

efter festen

halloj

igår var jag på 50årsfest!! alla i gamla gänget var där så kul att träffa er alla igen;)))
en del har jag inte sett eller pratat med på ca 20 år!!
här skulle jag ha en bild som togs när vi var och
spelade bowling/biljard/minigolf turnering
 men den fanns
inte på nätet ännu så det blev några tråkiga glas
 ifrån google istället:( men så fort jag får tag i bilden
på vännerna så kommer den visas här:))))

ojoj så mycket kul vi har missat, men nu är det vi igen och så kommer det förbli-hoppas jag:))

någonstans på vägen mellan blöjbyten, husrenoveringar och skilsmässor tappade vi bort varandra.
men vi hade så himla kul igår att vi kommer säkert att träffas och planer finns på att starta en herrklubb-nja inte för mig utan mannen i huset, men det är en bit på vägen hihi. 
det roligaste av allt är att det var ungdomarna som fixade en överaskningsfest för 50åringen- de ringde in oss alla och sa typ;

 SKÄRP ER OCH HÅLL IHOP GÄNGET NU

haha vilka fantastiska ungdomar de visste vad vi alla och 50åringen behövde mest. 
kloka är dom-är man klokare nu som ungdom kanske??? 
inte vet jag hehe men kanske är relationer viktigare att lägga kraft på idag än för 20 år sen då¨kanske det var omodernt;))vad vet jag

hur har du det? har du många gamla vänner som man kännt i evighet eller har ni som vårt gäng kört vilse??

om ni inte har det  så se till att håll kontakten- det blir så ensamt annars:(

imorgon börjar jag jobba igen med en korvstoppad planeringsdag;))
sen är det bara att köra på ända fram till sommarsemestern

önskar dig en trevlig söndagskväll
kramelikram ELLINOR

6 kommentarer:

  1. Det låter som ni fick en helkväll! Det är viktigt med vänner och ju äldre man blir ju viktigare blir dom känns det som. Min äldsta vän har jag kännt sedan jag var några år gammal bara och jag har turen att ha många vänner från skolan kvar, men visst har man tappat några påvägen.Men ibland korsas vägarna igen precis som hos dig! Vad roligt att ni funnit varandra igen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en kanon kväll tycker jag det verkar som. Det är ju jätte kul när det ordnas något sånt. Men kanske inte alltid lätta att få ihop alla. Men det var roligt att ni kom i kontakt. Vi ska försöka i sommar igen. Önskar dig en härlig måndag kram Beijan

    SvaraRadera
  3. Härlig kväll du har haft
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Klokare med åren verkar stämma, hihi!!

    kram

    SvaraRadera
  5. halloj
    ojoj vad trevligt ni verkar ha haft det, ja nog har man tappat bort sitt gamla gäng...saknar dem såklart,men det bara blir så liksom.
    Det är ju viktigt med vänner.
    Gud vilka fina brickor du gjort under ledigheten,helt i min smak :))
    Och älvan i gjutjärn var ju sååå söt och med stofftet och plåtasken och alltihop så älskade jag den....
    Usch vilka låååånga veckor vi har framför oss, hoppas våren kommer fort!!!
    Kram kram lolla

    SvaraRadera
  6. Så kul med massa gamla vänner!!
    Ja, de kommer och går genom livet...Vissa har man tappat helt, och vissa tycks bestå för evigt! Sedan har man de där i periferin som man träffar på sta´n, byter några ord med och tänker - vad kul det skulle vara att bjuda hem dem! Men hur gör man DET i vuxen ålder?? När man aldrig egetligen träffats och umgåtts...
    Kram Anna

    SvaraRadera