Välkommen hit! bloggen handlar om heminredning, pyssel,decoupage, fotografering och om att vara periodvis ensam mamma alltså livet i största allmänhet

söndag 29 januari 2012

CARPE DIEM

hej alla fina bloggers!

idag strålar solen ute..mmm..HÄRLIGT!! jag saknar solen och värmen jag är nog en sån person som skulle må bra av en eller två veckor på kanarieöarna så här års ( Men livet är fullt av annat så jag har aldrig ens funderat på att ta mig iväg, på ngt sätt känns det mer ok med semester på sommaren).

För även om solen finns här så är den inte varm. hur är du saknar du värmen eller trivs du i det kalla mörka?
en gammal picknickorg-undrar om jag ska måla den med slask
 färg eller ha den kvar som den är???
sån tur är har vi en öppen spis med braskasett här hemma, där framförsitter jag ofta och värmer mig hihi

ser du de spännande små paketen i korgen hihi
igår var jag och gjorde lite fynd på en loppis, det blev mycket tyg den här gången
så nu blir det fokus på kuddar och annat att sy;))

jag hittade lite korgar och lådor oxå, jag gillar lådor med fack
de kan man ha till så mycket
annars ska den här dagen fyllas med tvätt och plock, du vet vanliga kvinnosysslor;))
som jag faktiskt gillar att styra med!

vita linneservetter, gamla örngott med spets och monogram
jag ska börja måla mitt skåp i källaren och så har jag ju yogan i eftermiddag


en fin gammal broderad duk fick oxå följa med hem


japp det var min dag det

CARPE DIEM;)

vad gör du själv en helt vanlig söndag i januari??

ha nu en skön dag!

kramelikram
ELLINOR

2 kommentarer:

  1. Åh vad mycket fint du visar! Låter som du haft en mysig helg. Här har dagen och helgen ägnas åt fix på gården.
    Sköt om dig söta du!

    SvaraRadera
  2. Se där ja, så fint du länkat!:) 1 lott till är lagt till dig!
    Håller med dig om vintern, mörkret och kylan...Jan-mars är helt vidriga månader...det gäller att hålla sig sysselsatt!
    Kram Anna

    SvaraRadera